Waarom zou je investeren in kantoormeubilair als je niet eens de eigenaar bent van bijvoorbeeld je bedrijfspand, bedrijfsauto of printer?

Met Den Otter Furniture as a Service geniet je van een vitale kantoorinrichting voor een vast bedrag per maand, die je moeiteloos aanpast aan jouw behoeften. Zo blijf je flexibel en is je werkplek altijd bij de tijd, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over verouderde meubels of hoge aanschafkosten. Met Den Otter Furniture as a Service investeer je niet alleen in een eigentijdse werkplek, maar ook in een efficiënte en duurzame toekomst voor jouw bedrijf.

Wist je dat maar liefst 90% van het ongebruikte meubilair in Europa wordt verbrand of belandt op de afvalberg?

Dat is niet alleen zonde van het bestaande meubilair, maar ook een onnodige belasting voor het milieu. Door materialen en producten opnieuw in te zetten, kunnen we tot 40% CO2-emissie per jaar besparen. Daarom is het hoog tijd om producenten verantwoordelijk te maken voor de volledige levenscyclus van meubilair. Zo kunnen we samen een duurzamere toekomst creëren voor onze planeet en toekomstige generaties.

Wat is Furniture as a Service?

Met Furniture as a Service introduceren we een deelplatform waarop meubilair wordt uitgewisseld tussen organisaties op basis van vraag en aanbod. Vergelijk het met een marktplaats voor meubilair, waar klanten gebruikte producten kunnen terugsturen. Wij refurbishen vervolgens deze oude meubels op en zetten ze opnieuw in bij een andere relatie. Op deze manier vermijden we verspilling van producten en materialen, en dragen we bij aan het behalen van de CO2-doelstellingen van jouw organisatie. Samen creëren we een duurzamere toekomst en verminderen we de ecologische voetafdruk van jouw bedrijf.

Flexibiliteit

Furniture as a Service biedt een abonnementsmodel in de vorm van operationele leasing. Dit betekent dat Den Otter eigenaar blijft van het meubilair en je enkel betaalt voor de periode waarin je het product gebruikt. Hierdoor blijft je werkkapitaal beschikbaar voor je kernactiviteiten en betaal je nooit te veel. Bovendien kun je de producten terugsturen, en berekenen wij onze offertes met realistische restwaardes. Op deze manier bieden we een flexibele en kostenefficiënte oplossing die aansluit bij de behoeften van jouw bedrijf.

Kopen vergeleken met FaaS

Laten we eens kijken naar een nieuwe werkomgeving met een totale investeringswaarde van € 45.000,-. We vergelijken de totale kosten van het meubilair tussen de traditionele aankoop en Furniture as a Service met een looptijd van 60 maanden. Dankzij onze berekeningen met realistische restwaarden blijkt dat Furniture as a Service de voordeligste optie is voor jouw nieuwe werkomgeving.

Service all-the-way

Eens in de twee jaar komen wij langs om de functionaliteit en esthetiek van jouw producten te controleren. Mocht er in de tussenliggende tijd iets kapot gaan, dan kun je eenvoudig een serviceverzoek indienen en zullen wij dit kosteloos repareren, want de garantie geldt gedurende de gehele looptijd van je contract.

Je bedrijf kan groeien, je personeelsbestand kan veranderen, activiteiten kunnen evolueren en er kunnen grote projecten worden gestart. Dit heeft invloed op de bezettingsgraad en het gebruik van je kantoor. Ben je voorbereid op deze veranderingen?

Met Furniture as a Service van Den Otter kun je maandelijks producten terugsturen of toevoegen. Op deze manier optimaliseer je de bezettingsgraad van de werkplekken en zorg je ervoor dat je medewerkers te allen tijde tevreden zijn.